Kedves Látogató!
Üdvözöllek honlapomon, örülök, hogy eljutottál hozzám. Ebben a menüpontban arról szeretnélek tájékoztatni, hogy milyen problémák esetén tudok segítséget nyújtani, illetve hogy mire számíthatsz, ha kérdéseket szeretnél feltenni.
Logopédusként és mozgásterapeutaként elengedhetetlenül fontosnak tartom, hogy első találkozásunkkor vizsgálat és közösen töltött idő révén kölcsönösen képet kapjunk egymásról. A vizsgálatra való felkészüléshez nagy segítséget nyújt számomra az itt letölthető ANAMNÉZIST VIZSGÁLÓ ŰRLAPOK kitöltése. Így célzottan tudok készülni a vizsgálandó kisgyermek vagy felnőtt érkezésére. Az anamnézislap beérkezése után néhány napon belül jelentkezem a megadott elérhetőségek egyikén, és időpontot egyeztetünk a vizsgálatra.
A vizsgálat kétféle célt szolgálhat: egyrészt feladata lehet egy aktuális kérdés megválaszolása, egy eldöntendő kérdés eldöntése, pl. óvoda- vagy iskolaválasztás, a mozgás- vagy beszédfejlődésben hirtelen beállt negatív változás okainak feltárása. Másrészt szolgálhat a vizsgálat a közös terápiás munka kapujaként, amelynek az a célja, hogy tágabb képet kapjak a terápiába érkező személy képességeiről, szükségleteiről, illetve hogy kiderítsük, tudunk-e egymáshoz csatlakozni és együtt dolgozni, hiszen a pozitív terápiás kapcsolat létrejötte nélkül nem várhatunk jó eredményt.
Maga a vizsgálat Budapest II. kerületében egy logopédiai magánrendelőben zajlik otthonos körülmények és számos játék között. 70-80 percet vesz igénybe, amely tartalmazza a megismerkedést, a feloldódáshoz szükséges időt, a képességek, az aktuális állapot pontos felmérését megfigyeléses és sztenderdizált tesztek, valamint manuális módszerek segítségével. Ezután – mintegy családi kupaktanácsot alkotva – javaslatot teszek a terápiás irány meghatározására, illetve megválaszolom a felmerült kérdéseket. A vizsgálat végén megosztom a családdal a vizsgálat eredményét, diagnózist állítok fel.
Kiemelten fontosnak tartom, hogy a vizsgálat alatt a vizsgált személy a lehető legjobb képességeit tudja megmutatni. Ezért olyan napszakban tartjuk a vizsgálatot, amikor éber, jókedvű, aktív figyelemre képes, hiszen így várhatjuk, hogy megcsillogtatja a tudását. Óvodáskorú vagy annál fiatalabb, illetve idegrendszeri sérült személyek esetén kizárólag délelőtti időpontot javasolok. Fontosnak tartom, hogy a vizsgálaton a gyermekhez, fiatalhoz közelálló családtag is részt vegyen (édesanya, édesapa, akár testvérek), hiszen ez közös ügyük. Természetesen a vizsgálat alatt az érzelmi biztonságot nyújtó személy is jelen lehet.
A vizsgálat eredményéről egy héten belül írásos összefoglalót küldök, amely segítséget nyújt a változások detektálásában, illetve rögzíti az aktuális állapotot.